Dag 7 Wight - Reisverslag uit Bognor Regis, Verenigd Koninkrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 7 Wight - Reisverslag uit Bognor Regis, Verenigd Koninkrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 7 Wight

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Bognor Regis

Dag 7 Wight 94300
Het zonnetje prikt in mijn ogen. Het koffiewater is door de lord and lay of the house aan het pruttelen gebracht. Een nieuwe, uitdagende dag is aangebroken.
Na het broodje ham (nee, geen full english breakfast aub) en een sloot koffie gaat het op de kortste route richting Lymington. Dat brengt me langs Milksham en Stonehenge. Parkings vol bussen, campers en personenautos in een verder verlaten heuvellandschap. De stenen zelf zijn aan het oog onttrokken, helaas. Maar ik was er al een keer geweest, no problemo.

In Lymington is het ernstig druk en mijn file omzeil techniek werpt vruchten af. Bij de Ferry naar Wright word ik als motorrijder uit de rij geplukt en naar voren, bij het kantoortje gestuurd. Daar koop ik snel een kaartje en net als ik op de motor stap doet een geel hesje het hek van de boot dicht. Come on! Mis ik die pont alsnog.

Niet getreurd, ik rij naar het centrum en vind een Italiaanse koffietent, goed voor een cafe doppio en een broodje italiaanse gehaktballetjes. Warm. Mjam.
Terug bij de Ferry word ik weer naar voren gestuurd en mag samen met twee andere motorfietsen als allerlaatste de boot op.

Aan de overkant bij Yarmouth ga ik naar rechts en maak wat plaatjes van de rotsformaties. Daarna even tanken en wat olie bijvullen. Halve liter is genoeg. Via Freshwater naar Afton met witte kliffen en groenblauwe zee. Richting Ventnor wisselen de kliffen van kleur en grootte, een genot. Maar daarna, richting Ryde is het genieten afgelopen. Wat een drukte. Veel te veel autos op zon klein eiland. De files gaan maar door en ik besluit mijn rondje af te breken en in Fisbourne de Ferry terug te pakken. Een uur later ben ik in Portsmouth, klaar voor het laatste stukje van vandaag.

Via West en Oost Wittering gaat het naar Selsey en dan naar mijn geboekte bedje in Bognor Regis, een badplaats der vergane glorie. Na weer een dag van 9 uur helm, handschoenen en zadel zit ik uit te waaien op het kiezelstrand. Straks nog iets eten in het shabby restaurant. Ben benieuwd naar hun fresh food served all day.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 34554

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: