Dag 8, de hoek om naar boven - Reisverslag uit Southend-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 8, de hoek om naar boven - Reisverslag uit Southend-on-Sea, Verenigd Koninkrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 8, de hoek om naar boven

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Southend-on-Sea

Dag 8, 94584
Dat viel tegen. De bediening was leuk, daar niet van. Huppelende dames en een jonge wervelwind. Hello Love, thank you deer, there you are darling. Maar het advies om een krabsalade te nemen was fout. Als jij er ooit aan denkt om in Hotel The Navigator een krabsalade te nemen: Doe Het Niet. Je hebt er de hele nacht last van. Ik hoopte op iets gezonders en lichter verteerbaar dan worst, hamburger of erger. Maar deze prut was awful. Met twee rennies en een vroegtijdige stoelgang tot gevolg.

Het ontbijt bestond alweer uit cooked breakfast dingen, a heartattack on a plate. No thank you love, geef maar wat kaas en wat toast. Fruitsapje, yoghurtje, prima. Paps kan weer op pad. De eerste kilometer gaat goed, dan begint de ellende van stoppen, file, bussen, caravans, drukte, nog meer file. Er komt geen eind aan. En ik maar doorgaan want ja, parallel aan de kust betekent aan de regels houden.

Pas na zo’n 80 km tuffen, stoppen, schakelen, tripleren krijjg ik er lol in en duik de volgende file in met luid gezang van de pop van The Beatles tot aan aria’s van Paul Pott. Lachen. Want het verkeer is om te huilen. Af en toe wel mooie plaatjes van kliffen gemaakt. Het schiet echter voor geen meter op. Opeens kom ik door een dorpje waar heel veel mensen lopen. Wat is hier aan de hand? Het lijkt een soort Bronkhorst met oude huizen en dito ambachten. Winchelsea. Later wat fotos googelen.

En dan kom ik beneden bij het dorpje Rye. En daar staan hoopjes motorfietsen. Een dorpje met oude huizen met zwart geteerd hout, het lijkt een beetje op Volendam. En na Rye begrijp is waarom die motorrijders daar zijn, want de polderwegen die volgen gaan hard en strak de hoek om. Wel veel wind. En uitgestorven dode akkers. Dat gaat door tot aan Dungeness. Met af en toe een hutje van het lijkt wel wrakhout. Heel apart.

Dan volgen nog een paar korte sprints. Eerst naar Folkestone voor wat kliffoto’s. Dan naar Dover waar ik een foto maak van de haven en Frankrijk op de achtergrond. Ook maak ik daar een praatje met twee mannen die met de fiets van Dover naar Lands End willen fietsen. Succes mannen!
Dan gaat het met iets grotere vaart naar Ramsgate en de oostpunt Foreness Point. Veel zee. Bij Margate ook veel zee en veel zand en wat kliffen. Fotootje. En even op de kaart kijken waar ik ben en waar ik nog kan terecht komen.

In principe wil ik voorbij Londen met al zijn voorsteden en industrie. Het eerste plaatsje dat ik op de kaart semi toeristisch vind klinken is Southend-on-Sea. En daar ben ik nu. Samen met een bak rouwkost en nudelsalat als compensatie voor die krabsalade. Als de Hindi buurmannen straks hun waffel houden alsik wil slapen vind ik het prima. Morgen zie we wel weer verder. Het gaat goed met me.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 34562

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: