Dag1 van Duiven naar Breisach - Reisverslag uit Breisach am Rhein, Duitsland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag1 van Duiven naar Breisach - Reisverslag uit Breisach am Rhein, Duitsland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag1 van Duiven naar Breisach

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 September 2015 | Duitsland, Breisach am Rhein

04:10 . Alweer zo vroeg wakker, wat zou dat toch zijn? Even op Ipad gekeken. Weer in Dld lijkt beter dan gisteren voorspeld.Dus toch via Paderborn door het oosten van Duitsland naar beneden? Of kies ik voor de snelweg om zo snel mogelijk door de nattigheid te raken? Nee, dat niet. De bedoeling is om zoveel mogelijk de snelweg, autobahn, autostrada en l'autoroute te vermijden. Ik doe de ipad uit en draai me om met de bedoeling om nog wat te slapen, wat niet echt lukt. Om half acht zitten we aan de koffie en een ontbijtje.
.
Het is uiteindelijk een grijze doordeweekse ochtend. Ik hang de koffers aan de motor en hannes wat met de tanktas. Dan ga ik naar binnen en kijk op de laptop en besluit om af te wijken van alle eerdere plannen. Eerst snel naar Maastricht, dan zonder snelwegen de Eiffel en Elzas door. Ik ga op pad, pak mijn jas en helm en ga nar de motor, Iedereen is naar het werk of naar school. Eind september. Wie gaat er nou nog op vakantie, in die kou en regen? Af en toe komt er een buurman en buurvrouw langs, zij beseffen niet dat ik ga beginnen aan een wereldse reis. buurman Henk had het in de gaten en wenst me goede reis. En Laura wil wel even op de foto. Alleen in de straat kleed ik me aan, start en rij weg. Dag 1 is, in alle stilte, echt begonnen. Zoals het de eenpersoonsmotorclub betaamt.

Het begin gaat een beetje stroef. Alle stoplichten staan op rood en iedereen vergeet gas te geven of naar rechts te gaan. Het is frisjes en het miezert af en toe.

In Maastricht neem ik een volle tank benzine, een koffie en een broodje. Dan nog even snelweg tot Eijsden en dan ga ik binnendoor, richting Saarbrücken. Dat is via Verviers en Trier.

In Trier zet ik de Tomtom op Mulhouse, omdat ik door de Elzas wil rijden. Tomtom beslist anders en leidt me er omheen. Ik grijp in op de parkeerplaats van een supermarché en kies een pracht van een colletje waarna ik ook maar meteen een hotelletje boek. In Breisach Deutschland.

Het hotelletje is niet duur, dus jaren vijftig/zestig. Maar de keuken is open en het trübe Weizen is doeltreffend. Rustig met een garage voor de motor. Helaas geen tijd om een rondje te lopen of te kletsen. Om tien uur ben ik de laatste in de bar cq restaurant dus ik neem mijn glas, tot vreugde van het personeel, mee naar mijn kamer. Zodat zij ook naar bed kunnen.

Het plan is om morgen bovenlangs Zwitserland te rijden, dan via Oostenrijk wat Dolomietjes bedwingen en dan naar Maranello. Met die gedachte red ik het laatste slokje, netjes tanden poetsen en plops. Het licht gaat uit.

  • 24 September 2015 - 20:52

    Odile Van Minnen:

    Hallo Lieverd!

    Je bent niet alleen vertrokken, ik was in gedachten bij je hoor!
    Dapper van je dat je dit alleen begint, nog 2 nachtjes (lekker) slapen en dan spring ik bij je achterop!
    Heerlijk, lekker samen onze welverdiende vakantie vieren.
    Goede reis verder en tot in Rome, love you!

    Odile

  • 07 Oktober 2015 - 22:50

    Margo:

    Ha Peter, Met een kop thee en een zak chips begonnen om deze blog bij te lezen ... leuk!
    En hoe grappig, zo'n 7 jaar geleden zijn wij ook onderweg-naar-het-zuiden in Breisach terecht gekomen (voor 1 nacht). Goede herinneringen aan een Zimmer-Frei vlak bij het doodlopende treinstation (met restaurant). Chun vond het daar geweldig en wij daarom ook. Jouw verhaal klinkt net iets minder zonnig :-). Hoop dat je in je eentje toch ook van kan genieten - ik ga snel verder lezen want loop 14 dagen achter.
    Veel groet van Margo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 34456

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: