Dag 10. Vrijdag van Cetara naar Diamante - Reisverslag uit Diamante, Italië van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 10. Vrijdag van Cetara naar Diamante - Reisverslag uit Diamante, Italië van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 10. Vrijdag van Cetara naar Diamante

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Oktober 2015 | Italië, Diamante

Dag 10. Van Cetara naar Diamante
Na ontbijtje met taartjes pakken we de koffers in en rijden langs de kust, eerst snel voorbij de grote stad, dan het land in. Over kleine weggetjes het heuvelachtige boerenland, dan de kustweg van Agripolo via lunch met veel sla. Odile wordt verkoudener en mijn rug gaat beterder. Tijdens de route langs de kust moeten we wachten omdat er filmopnamen op de weg zijn. Dan door naar Diamante, omdat het mooi klinkt.
B&B Casa di Luca is een appartement in een flat, maar er is een garagebox voor de brommer en een kamer met douche en balkon.

Na het douchen wandelen we naar de boulevard op zoek naar een eenvoudig restaurant. Naast de yoghurtbar die net zijn deuren sluit en een aantal gelateria's is er een enkele pizzatent met de gezelligheid (not) van een tl-balk. Op weg terug vinden we een restaurantje met wat we willen. Te laat hebben we de buik toch vol en keren terug naar ons smaakvol (not) donkerpaars  geschilderde flatgebouw waar de vader van Luca, getooid met lederen pet en gilet, de deur opent en ons goede nacht wenst. In de gezellige (not) keuken zit een jong stel met twee jonge kinderen Italiaanse TV te kijken. . . .