Dag 0 korte update - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 0 korte update - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 0 korte update

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Juni 2018 | Nederland, Duiven

Het is alweer een jaartje later. We schrijven 2018, begin juni net voor de zonnewende.
De motor heeft na de streep naar Gibraltar in oktober vorig jaar vooral netjes onder de beschermhoes staan wachten terwijl de baas hard aan het werk was. Eén keer een zondagmiddag ritje en één keer een dagje proefkamperen in Zuid-Limburg en misschien een paar honderd kilometer tussendoor. Meer tijd had de baas niet in verband met werk bij klanten en werk in de tuin. Door al dat werk kwam het plan om via de Balkan en Turkije naar Armenie en Georgie te rijden in de knel. En qua timing was een trip naar Marokko ook niet aan de orde. Dus toen zich een mogelijkheid voordeed voor alsnog een korte vakantie, kwam deel 3 van het project Shape of a Nation in beeld. En Voilá. Er komen op deze site weer een aantal verhaaltjes over de belevenissen van de eenpersoonsmotorclub.nl

De week voor de start kenmerkt zich zoals gewoonlijk als ongewoonlijk. Zo wilde ik de motor even naar de oprit rijden en ploeps verschijnt het alarm “lampf” hetgeen betekent dat je op zondag op zoek moet naar een H7 lampje en hetgeen betekent dat je een half uur met minivingers en gummi gewrichten moet zien dat het weggesprongen veertje weer op zijn plek zit.

Daarna maak je nog een testrit met de nieuwe roltas achterop, om er achter te komen dat deze de koffers afdekt. Dus bewaren we de roltas voor als we niet met zijkoffers gaan rijden. Op vrijdag, de dag voor de vakantie, eet ik als ontbijt een broodje en schraapt mijn voortand een stukje vulling weg. Gelukkig heeft de tandarts nog een plekje.
Vervolgens, tijdens het afronden van het werk op mijn thuiskantoor, kom ik er achter dat Excel geen bestanden wil opslaan en dat Internet kuren vertoont. Ziggo meldt een wijkstoring dus afwachten maar. Ik wacht, nadat ik bij de tandarts ben geweest, de hele middag en na een route plannen voor de eerste dag in Engeland besluit ik alvast de koffers in te laden.

Ik pak de motor erbij en kom er achter dat ik een lekke achterband heb. Snel Boks Motyre gebeld (wat is Wim een supergast), het wiel gedemonteerd en niet de twee (!) eerdere proppen zijn het euvel maar een derde (!) schroef heeft een lek veroorzaakt. Terug naar huis, monteren en weer naar Boks Motyre voor controle van de voorband. Niet best, concludeert Wim. En ook de remblokken moeten worden vervangen.

Anderhalf uur later ben ik thuis en ga nog snel met Ziggo in de clinch. Na een half uur resetten en knoppen drukken komen we er achter dat ik het oude zwarte modem moest vervangen door het nieuwe witte modem dat ik deze week ontving. Normaliter duurt installatie en configuratie enkele uren, maar nu kan ik om 22:15 “Hoera het werkt” roepen.

Mijn dochter en echtgenote juichen geeuwend mee en gaan naar hun bed. Ik neem een bier en een filmpje en begin af te dalen vanaf een aardig stressniveau naar het niveau van een inspirerende motorvakantie. Ik besluit rustig aan te doen en te genieten, we zien wel hoever we komen met deel 3 van project “Shape of a Nation”.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 34593

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: