Dag 6 Binnenland - Reisverslag uit Yate, Verenigd Koninkrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 6 Binnenland - Reisverslag uit Yate, Verenigd Koninkrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 6 Binnenland

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juni 2018 | Verenigd Koninkrijk, Yate

Dag 6 93829
Aan de bar stonden gisteren twee mannen te praten over drizzle and rain. Ik heb hen genegeerd. Maar heus, vanmorgen toen ik opstond regende het drizzles. Om het beste ervan te maken heb ik nog een paar plastic zakjes om dingen gedaan en een plan gemaakt om met een droog hoofd in de helm te kruipen.

Gelukkig was dat allemaal niet nodig. Eenmaal buiten was het droog en hoewel er misschien nog vijf minuutjes gedrizzeldmwerd onderweg, werd het allengs een hele mooie droge dag. Zoals het heurt.

Gisteravond heb ik aan tafel een plan gemaakt. Even daarvoor had ik Jon aan de lijn, van de opvangouders die mijn dochter een half jaar in huis hebben gehad. Jon en Lynn wonen in Yate, dat is ver van de zuidkust waar ik nu ben, maar dichterbij zal ik deze reis ook niet komen. Dus hebben we gepland dat ik vanavond bij hen bier en bed en breakfast kom doen. Leuk. Toffe lui.

Kortom, ik rij weg als de lucht droog is en de wegen nog nat. Dus meteen modderige bospaden bij besprenkeld vizier. Voorzichtig aan. Bij het dorp Torcross is het genieten. Eerst een goede bochtenweg, dan een singletrack met mos en nat gravel, niet meer dan anderhalve meter breed. Daarna een soort dijkweg tussen meertje links en zeestrand rechts. Totdat de weg abrubt ophoudt door een of andere verzakking.

Dat betekent een half uur dwalen door de dreven totdat ik in Dartmouth kom. Een mooi en kleurrijk havenplaatsje waar ik eerst een rondje moet rijden van Eva voordat ik door volkomen legaal de file in te halen meteen vooraan op de Ferry mag plaatsnemen. Joho. Aan de overkant houdt de veerman iedereen tegen zodat ik de weg voor me weer vrij heb. Ik ga full speed ahead naar Brixam.

Brixam ook is inmiddels ontdekt door massa’s toeristen. Maar ja, ben ik dat ook niet? Tomtom wijst me naar een nauwelijks te bereiken waypoint voordat ik verder mag naar Brixham en Teignmouth waar ik uiteindelijk een prima sterke koffie krijg met daarbij een Mars-Brownie. Dames: maak een grote plaat brownie met veel chocolade, snij een mars overdwars in repen en drapeer deze over het beslag. Daarna bakken maar. Heerlijk. Wel zoveel calorien dat ik tot 16:00 geen trek meer heb.

Langs de kust naar Exmouth, tenmiste zo goed en kwaad als het kan, dan naar Sidmouth. Dit is de kust van Devon met veel grillige en gekleurde kliffen. Het is me gelukt om af en toe een plaatje te schieten want parkeerplaatsen met uitzicht zijn zeldzaam. In het altijd pittoreske Lime Regis zie je de oude englse adel en snobs samenklonteren op de terrasjes met clothed tea met cucumber tea en een potje middag-croquet op het veldje voor het hotel. Awesom.

Dan komen er nog drie aparte avontuurtjes. Eerst het vlakke stuk met het gigantische lange strand voor de kust bij Abbotsbury, afgesloten met een bezoekje aan het schiereiland Portland. De vuurtoren lijkt wel wat op die van Lizard.
Het tweede avontuurtje is de rit van Portland naar Swanage. Glooiende wegen, redelijk doorrijden en mooie vergezichten die ik staande op de pedalen tot me neem. Mijn achterste begint af en toe zeer te doen.

Het laatste avontuur van de dag is de rit naar Yate. Ik vraag aan Tomtom naar de kortste route en met name in het heuvelachtige Bath is dat een uitdaging. Tegen achten kom ik aan bij Granny Smith voor mijn bier en bad, daarna kleppen en leuteren tot de baas thuis komt en we serieuze dingen gaan bespreken. Laat kruip ik onder de wol. Tevreden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 34402

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: