Vier landen in één dag - Reisverslag uit Bings, Oostenrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Vier landen in één dag - Reisverslag uit Bings, Oostenrijk van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Vier landen in één dag

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Mei 2019 | Oostenrijk, Bings

Eigenlijk niet zo heel spannend vandaag.
Wel lekker veel bochten op biljartlaken asfalt.
Mannenbroeders motorrijders, wat is Duitsland toch een Walhalla.
Zeker het onbekendere Schwarzwald en daar vlakbij het Odenwald, de Elzas en Vogezen, plus het iets verderop gelegen Kreis Konstanz.

Vanmorgen zoals thuis, 06:25 ofwel net voor de wekker wakker. Alvast de motor onder de hoes van Jacklien vandaan gehaald en van het slot gehaald.

Daarna ontbijtje in mijn eentje. Een mix van Duits (kaas en ham en brood en jam) en Frans (zachte kaas en stokbrood) en Continentaal (met koffie, yoghurt en jus d’orange). Kortom, precies goed.

Kleertjes aan, inpakken en oppakken en weg. Op weg. Mooie weg. Zo’n weg die, als je ‘s morgens naar je werk moet, zorgt voor een glimlach.

De route loopt eerst richting Duitsland zodat ik door het Zwarte Woud (is gewoon groen hoor) naar Zwitserland kan. Dat lukt allemaal wunderbar goed.

In Zwitserland krijg ik lunch-honger. Ai. De vorige keer dat ik in Zwitserland wilde lunchen werd ik niet blij. Maar langer doorrijden is niet goed voor de concentratie. Dan zie ik in Frauenfeld opeens een terras dat me aanspreekt. Als ik rem en nogmaals kijk, zie ik een motor volbepakt voor het terras staan. Dichterbij gekomen zie ik een geel kenteken. En met mijn voorwiel zowat tegen het hekje vraag ik “Mag je hier op de stoep parkeren?”.

Het blijkt te gaan om twee Hollandse jongens die op weg zijn naar Turkije. Beide mannen hebben net hun rijbewijs, één van hen heeft het roze papiertje net vorige week opgehaald. En nu willen ze in twee en een halve maand naar Turkije en terug, op zoek naar off road trails van oa de TET. Even googelen.

Ze hebben wel oren naar mijn optie om de motor vanuit Georgie met de vrachtwagen te repatrieren en zullen me whatsappen als het actueel wordt. Ik maak in ruil van hen een foto: als ze appen, app ik terug. Een soort naäppen.

Onze wegen scheiden, wellicht dat we elkaar nog tegenkomen want de wereld is klein, voor mensen die bewegen.

Ik rij over B16 naar Liechtenstein en hoewel Google Maps zegt dat de weg geblokkeerd is, is hij perfect berijdbaar. Hierdoor kom ik op de weg naar Vaduz, maar besluit om te keren en binnendoor naar Pardenen te rijden.
Deze B188 , ook wel de Silvretta-Hochalpenstrasse geheten, is gestremd. Zu. Geschlossen. Gesperrt. Vanwege de sneeuw. “En dat kan nog wel vier weken duren”, vertelt me een inheemse dame.

Het is inmiddels 18:00 dus tijd voor happy hour. Een Italiaans ogend Gästehaus heeft geen plek meer. Maar een jaren zestig hotel een dorp verderop wel. Met balkon. Zonder Restaurant.
Zo maar iets bestellen, of een wandelingetje maken.
U hoort nog van me.

  • 18 Mei 2019 - 16:50

    Liesbeth:

    Wat schrijf je toch leuk. Ik rijd digitaal een stukje met je mee.
    #samenopweg

  • 18 Mei 2019 - 19:48

    Bea:

    Nog 16 landen in 29 dagen - ik reis virtueel mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Bings

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 34548

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: