Extra: leven - Reisverslag uit Erdek, Turkije van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Extra: leven - Reisverslag uit Erdek, Turkije van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Extra: leven

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Mei 2019 | Turkije, Erdek

Vanavond getriggerd door een stukje in het boek van Harari. Al een paar keer heb ik het over diepere gedachten en zo, en over leven begint aan de grens van je welbevinden. Nu lees ik een stuk over een soldaat in actie. Waarbij de man praat over mentaal en fysiek bewustzijn op het moment dat er gevaar was. In mijn geval als de weg bochten geeft die ik kan aanvallen, als de weg knijpt als ik al plat lig. Als er putten of grindplassen liggen waar ik overheen moet. Als mijn billen samenknijpen en er een soort wasknijper op mijn middenrif geplaatst wordt. Maar ook als de temperatuur hoger is of lager dan aangenaam, als het regent dat het giet en ik niets zie maar ook als ik weet dat het nog uren duurt voordat ik ergens ben. Dat zijn momenten dat ik geen emotionele verplichtingen heb, geen huur hoef te betalen, dat ik los kom van het verleden en van de toekomst en dat ik terecht kom in het NU. Ik denk dat dáárom vrijheid voor mij zo belangrijk is. Ik heb voor dit ongemak gekozen en het ongemak, dus over de grens van gemak, maakt mij . . . Levend?

  • 30 Mei 2019 - 18:20

    Odile:

    Diep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Erdek

Peter

Logistiek Adviseur, reiziger, motorrijder, internetter, bedenker, helper, ondernemer.

Actief sinds 22 Sept. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 34543

Voorgaande reizen:

22 Mei 2021 - 24 Mei 2021

Shape of The Netherlands

17 Mei 2019 - 29 Juni 2019

Grenzenloos Genieten

06 Oktober 2017 - 11 Oktober 2017

In één streep naar Gibraltar

19 Augustus 2016 - 03 September 2016

Bround: the shape of a Nation, (Rondje UK)

23 September 2015 - 13 Oktober 2015

Tyrreense Toeren

Landen bezocht: