Dag 1 van Duiven naar IJmuiden - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 1 van Duiven naar IJmuiden - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 1 van Duiven naar IJmuiden

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Augustus 2016 | Nederland, Duiven

Na weken van weinig tijd voor voorbereiden zijn gisteren de motorkoffers gepakt. Het is 8:30 en ik zit in het zonnetje met een ontbijtje een begin te maken van het verslag.
Zo meteen knoop ik de koffers op de motor en ga beginnen met alweer een jongensdroom : een reis om het Verenigd Koninkrijk in een onbekend aantal dagen. Heb ik alles bij me, op een logische plek? De weersvoorspellingen baren me zorgen: de eerste dagen alleen maar regen en buien.
Start in de Carillonstraat Duiven ca 11:30.
De eenpersoonsmotorclub gaat op reis, tegelijkertijd start men de motor en rijdt de straat uit. Nog even tanken en dan weg richting Ferry naar Newcastle. Bij Amsterdam wordt bij Kim (leuke meid) van motorcity nog even koffie gedronken. Dan bij de pont naar Zaanstad even lunchen en dan naar IJmuiden. Te vroeg komen we aan en staan voor in de rij. Naast ons komt Jim uit Portland Oregon te staan. Jim is gestart in Kopenhagen, heeft daar een fiets gekocht en is via Groningen, Breda, Rotterdam en Haarlem nu op weg naar Newcastle en daarna Glasgow. Jim komen we weer tegen in de bar, en samen met Marco uit Rimini en een ouder stel uit Twente wachten we op het vertrek. Met bier. Hoezo sport verbroedert? Bier verbroedert beter!
Overigens, als je de foto van Jim ziet moet je een beetje denken aan Fred Flintstone....
Het weer wordt grijs en het begint t miezeren. Marco daarentegen voorspelt goed weer in Schotland. Italianen zijn goed. En betrouwbaar.
Mijn hut is schoon en koel. Het is te vroeg voor het diner. De club loopt een rondje schip, proeft twee Whisky's in de scheepswinkel en gaat even het dagboek bijwerken.
Dan is het 20:15 en gaat het restaurant open. Buffet van zeker 20 meter heerlijkheden van lam via zal tot garnalen en bakaardappeltjes. En alles daar tussenin met als afsluiter kaasplank of zoetigheid. DFDS, goed gedaan!
Na het toetje echter herzie ik mijn mening: DFDS, uitstekend gedaan!!
Teruglopend naar mijn hut kom ik weer langs de scheepsshop, en het is heus waar, er staan zeker vijftig malt whisky's om van te proeven. Dus nog één klein slokje om het af te leren en dan naar bed. Morgenochtend een grote verrassing!!