Afschakelen - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Afschakelen - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Afschakelen

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juni 2019 | Georgië, Tbilisi

07:30 zwemmen. Daarna inpakken. Vervolgens ontbijt op z’n anders, met gebakken smac, gebakken aardappels, gebakken bloemkool met een kaassausje, rijst, nescafe en aanmaaklimonade. Ook gekookte eitjes en wittebrood. Met wat stukjes tomaat heb ik het bij ei en brood en koffie gehouden.

De rit naar Mototravel Tbilisi was, zeg maar enerverend. Wat een drukte waarbij de Georgen rijden alsof het motorrijders zijn. Tripleren, drukken, alles kan. Met zonder navigatie, want Zumo begreep het weer eens niet, ben ik op de telefoon uitgekomen waar ik moest zijn. Twee uit de kluiten gewassen garageboxen met mooie plaatjes en muurschilderingen, een burootje en een oud bankstel. “Koffie?”, vraagt Willem die inmiddels een echte baard heeft. “Jazeker, zwart graag”. Ook de bebaarde Evert meldt zich en we maken kennis terwijl een Russisch stel een motor heeft gehuurd en zich klaarmaakt om te vertrekken.

We wisselen wat gegevens uit als een Indiase motorrijder, piloot bij Emirate Airways, zich komt melden. Ook hij heeft een motor gehuurd en gaat een rondje Georgie maken. Ik stelde hem voor om, als hij in Nederland is, te bellen zodat we een rondje Nederland kunnen doen.
In de tussentijd zoeken de heren naar een doos met onderdelen.

Mijn dag gaat verder met een korte rit naar Hotel GK Villa, over een hooggelegen weg met uitzicht over de stad. We passeren een soor Evoluon achtig gebouw en een rotonde waar net een ongeval heeft plaarsgevonden. Hoe kan het ook anders. Een chaos file is het gevolg.

Het is even zoeken want het hotel ligt in een soort nieuwbouwwijk waar de wegen nog niet bestaan. Het is echter een parel. Met perfect personeel. Een zwembad, goed bed, balkon, koelkast. Heerlijk. Het is kwart over drie. Net een broodje met kaas en melk gegeten, gekocht bij de supermarkt op 300 meter lopen. Daarna gezwommen. Vakantie gevoel.