Tbilisi - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Tbilisi - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Tbilisi

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juni 2019 | Georgië, Tbilisi

Ontbijtduik, even bellen met thuis, ontbijtbuffet.
Met bus en dames van hotel voor €0,16 naar centrum.
Kleine gele oude bus, 14 zitplekken, 60 staanplekken opeen.
Wandeling door oud vervallen deel naar Hostel Fabrika. Alternatief, barretjes, jongeren.
Door nog ouder en vervallener deel naar Kathedraal, mooi, beeldhouwer aan het werk.
Naar het Rike park langs Concertgebouw naar Vredesbrug.
In oude deel koffie op terras, dan dwalen richting Vrijheidsplein, eerst even beltegoed kopen.
Langs winkels in Rustaveli straat, links omhoog naar de kabelbaan, niet te verwarren met de gondelbaan. Boven een geweldig uitzicht over de stad.
Terug in de stad naar Chacha Corner, paar chacha’s geprobeerd.
Twintig meter verder bij een etnografisch restaurant, dus alleen Georgische ingredienten, gegeten. Dikke kokkin zingt als een nachtegaaltje. Met Bolt app een taxi geregeld met airco en voor 3,75 zit ik weer aan het hotelzwembad.
‘s Avonds eet ik weer aan de overkant van de weg. Het is nog steeds warm. Als ik terug loop naar het hotel zie ik weerlicht boven de heuvels. Het zou wel eens kunnen gaan regenen.