Dag 0, niets dus, nog niet op reis, de dag ervoor. - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu Dag 0, niets dus, nog niet op reis, de dag ervoor. - Reisverslag uit Duiven, Nederland van Peter Minnen - WaarBenJij.nu

Dag 0, niets dus, nog niet op reis, de dag ervoor.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 September 2015 | Nederland, Duiven

Miezer, donker, 05:11. Wakker terwijl ik weet dat het veel te vroeg is. Vandaag nog heel veel doen in de vorm van mijn werk afronden, taken delegeren, verslagen maken. Maar ook in de vorm van uitzoeken, inpakken, oppakken. Nog veel te doen.

Het weer was de afgelopen dagen perfect. 19 graden met bijna geen wind, bedekt met af en toe een zonnetje. Maar wij waren thuis en hadden onze handen vol aan diverse festiviteiten en logées en eten en drinken. Allemaal bijzonder leuk, echt. Het hield wel de aandacht af van wat belangrijk is: het voorbereiden van onze motorvakantie.

Het weer voor de komende dagen is niet best. Er wordt veel regen voorspeld in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en in het oosten van Frankrijk. Ik zal dus waarschijnlijk nat de Alpen over gaan. Daar moet ik me op voorbereiden. Op dag 0.
Maar eerst de ochtend gebruiken voor werk. Dat is het plan. Ofwel: dat wàs het plan want de hele dag bezig met klanten en ook zelfs nieuwe klanten. Druk druk druk.

Pas 's avonds heb ik tijd om de koffers te pakken en vol te stoppen met alles wat we nodig hebben. En om naar het weerbericht te kijken. Mijn bedoeling was om morgen eerst oostwaarts te rijden naar Paderborn en dan naar het zuiden. Maar Duitsland is nat, natter, nattest. Also ändern wir nach Plan-B. Alleen heb ik geen plan-B.

Ik besluit om morgen eerst kilometers te maken naar Maastricht. Daar zie ik wel verder. De regenkleding ligt klaar, een verschoninkje zit droog in plastic. De motor staat koud en nat te zijn, grijs metaal en kunststof op vers zwart rubber. Het druppelt buiten als ik ga slapen. Morgen gaat het beginnen, weer of geen weer.